dissabte, 2 de maig del 2015

Restaurant Tatau Bistro (Huesca, Aragón)

Acaba d'aconseguir una estrella Michelin, n'he sentit a parlar meravelles, em va agradar l'entrevista que li van fer al xef Tonino Valiente ( http://www.ivoox.com/placeres-mundanos-el-descaro-tatau-bistro-audios-mp3_rf_4117360_1.html ) ... en fi, que tenia ganes de tastar la cuina del conegut Tatau Bistró d'Osca. I bé, aprofitant l'escapda de cap de setmana cap al Somontano, ens hi vam atansar.



Doncs bé, malauradament, tot i que això hagi de significar en aquest cas anar contracorrent de les opinions majoritàries, he de dir que la meva experiència no ha estat pas tan satisfactòria com esperava. Sí em va agradar la personalitat del local, molt d'acord amb la filosofia i els gustos del Tonino; sí em va agradar el servei perquè, tot i tenir la sala plena i amb força cua en un lloc que és força petit, en tot moment mantenen la calma, organitzen molt bé l'espera, són atents, agradables i eficients; sí em va agradar el detall de la cuina vista. Ara bé, no em va agradar la relació entre la quantitat i en alguns casos la qualitat del que vam menjar i el preu final.





Nosaltres haguéssim volgut dinar a la zona restaurant, però vaig trucar una setmana abans i ja em van comunicar que fins al maig no hi havia taula disponible. Per tant, ens vam quedar a la barra, això sí, després d'esperar 15 minuts, al llarg dels quals vam tenir temps sobrat per anar llegint els platets que s'hi ofereixen, tots escrits en pissarra gran rere la barra. El ventall d'opcions per triar no és precisament excessiva sinó una mica curta. El ventall de preus se situa entre els 2 i els 12 euros. L'oferta es basa, evidentment, en platets i està pensada per compartir.




L'oferta de vins a copes, en canvi, és una mica més extensa i, al contrari del que esperàvem, els vins de la D.O. Somontano no són pas la nota predominant sinó que l'oferta és força més variada. 

Què vam dinar:

- Patates braves. Vaig tastar-les i em van semblar terriblement senzilles, tan bones com les de molts altres llocs on n'he tastat. Em van deixar bastant indiferent perquè la salsa era d'allò més neutra, poc gustosa.



- Pebrots amb ventresca. Vaig tastar aquest platet que, novament, em va deixar bastant indiferent. Però és clar, aquí la mà del cuiner passa desapercebuda ja que el mèrit és tot del producte que, d'altra banda, era bo, això sí.



- Coca de cervellets ("sesitos") amb tonyina vermella. Feia la tira que no en menjava i em van semblar extraordinaris. I la combinació amb la tonyina vermella, tota una sorpresa. Aquesta coca em va encantar.



- Sipiones amb carxofes. Aquest platet també em va agradar força perquè tot estava cuinat al punt exacte. Producte fresc i de qualitat. Bonsíssim. Però, tal com es pot observar, la quantitat és bastant escassa si tenim en compte els 12 euros que costa... Si la ració hagués estat una mica més generosa, n'hauria quedat més satisfet. Penso que per aquest preu, una mica més de gènere sí es podria haver servit, no?


Per beure, un vi jove negre Idrias 2013 (D.O. Somontano), tempranillo, que ens va agradar força, i amb molt bona relació qualitat preu.

Tot plegat, va sortir per 15 euros per cap. D'acord, no és cap xifra desorbitada, però cal subratllar que estem parlant de 4 platillos i amb una quantitat justeta en alguns casos, i una qualitat en d'altres que no va arribar a satisfer-nos.

En resum, vam sortir del Tatau Bistro un xic decebuts tal vegada perquè les expectatives creades havien estat massa elevades per al que realment després ens hi vam trobar.

Salut!

(Data del dinar: dissabte, 21 de març de 2015)


1 comentari:

  1. No em sonava ni de nom i té molt bona pinta.

    No em cau a prop, però és a tenir en compte per una escapada.

    Salut!!

    ResponElimina