diumenge, 9 de desembre del 2018

Gírgoles de panical amb rovells de gallina confitats en oli de ceps i crema lleugera de mongetes del ganxet. Vi Llavors blanc 2017 (La Vinyeta, D.O. Empordà)

Era el primer cop que tenia entre mans aquests bolets, i era de les poques vegades que tenia també aquests ous tan especials, uns ous que la gallina no arriba mai a pondre i que per tant ens els trobem dins de les gallines un cop aquestes són sacrificades per al consum.


Doncs bé, a partir d'aquí, aprofitant un oli que tenia d'haver confitat ceps (quin aroma!), vaig pensar que seria un bon medi per coure tant les gírgoles (prèviament confitades) com els ous. I així ho vaig fer, primer les gírgoles, que necessiten més estona, i després els ous, que en 4 minuts (al gust), ja queden lleument cuits i, per tant, cremosos per dins, molt bons! 







A banda, per donar una mica de base humida al plat, aprofitant que tenia unes mongetes del ganxet cuites, les vaig turmitzar amb una mica de llet, oli i tahina (pasta de sèsam).

Emplatem una base de crema de mongetes del ganxet i, per sobre, una bona quantitat de gírgoles i de rovells partits per la meitat. Un plat d'allò més senzill però déu n'hi dó com està de bo, també gràcies a l'ajuda de l'oli de ceps.


El mateix nivell de plaer al plat el volíem a la copa. Com que en Josep de La Vinyeta em va suggerir un plat de bolets per al Llavors blanc, jo, obedient, el vaig fer cas: i sí, del tot encertat! Ens va encaixar de conya! 


Es tracta d'un cupatge de Macabeu i Xarel·lo amb un subtil pas per fusta de dos mesos i treball amb les mares. Elegància, sedositat, fruita, alguna herba i alguna nota de la fusta... què fàcil és anar-lo bevent i anar omplint la copa repetidament!


Salut!

2 comentaris:

  1. :-) Jo avui he dinat amb un Llavors negre. Aquesta recepta fa molt bona fila.

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Pepa! Vins de La Vinyets són valor segur i com a mínim el negre em va encantar aguantar-lo 2 o 3 anys en ampolla, estava de vici! I aquesta recepta no té res però queda molt "resultona". Salut!

      Elimina