dijous, 4 de setembre del 2014

Restaurant La Fornal dels Ferrers (Terrades, Alt Empordà)



N'esperàvem més, d'aquest restaurant situat al petit poble de Terrades. La meva dona em va regalar un diar aquí amb un d'aquests bonus de descomptes que habitualment circulen per internet. És un establiment recomanat per la Guia Michelin 2014 i anys anteriors.



La sala era molt maca i acollidora, amb un predomini evident de la fusta. Molt còmode i a més, com que tan sols hi havia una altra taula més ocupada, es pot dir que teníem tot el restaurant per a nosaltres, de conya. Tot i així, el servei no va brillar sinó més aviat al contrari. El cambrer amb prou feines coneixia el nom dels plats que ens anava servint!



L'oferta va consistir en un petit menú degustació que constava dels següents plats:

- Platet amb una mini croqueta, una petita tassa de cafè (literal) amb un raig de gaspatxo (van dir que de síndria però em fa l'efecte que el color delatava l'absència d'aquesta fruita), i una minúscul cruixent farcit de bacó. Els fregits, amb massa oli, servits directament sobre el tovalló, juntament amb la tasseta de cafè amb gaspatxo malanomenat de síndria.



- Milfulls de carxofa amb foie gas mi-cuit i reducció de garnatxa. Trist milfulls en què hi havia més massa brick (de nou amb excés d'oli) que no pas carxofa. El foie gras no el vaig percebre i la reducció de garnatxa, amb prou feines.



- Gambes. Bé, aquest platet sí que va estar en condicions. Molt bon producte, al qual no li calia gaire elaboració per poder expressar tot el que ens pot oferir.



- Magret d'ànec embolicat amb pasta de full. Podia haver estat molt bo si el farcit (el magret) no hagués estat extracuit i, per tant, eixarreït. Llàstima.



- Galta de vedella a baixa cocció. Tenia poc de melós i per tant aquesta baixa cocció, o bé no hi era, o bé no havia donat bons resultats. La carn estava una mica estellosa i, tal com es pot apreciar en la fotografia, banyada en una salsa sense lligar pas gaire. 



- Copeta de iogurt amb melmelada de fruita vermella. Era iogurt amb gelat, una barreja que a mi francament no em va acabar d'agradar. Fluixet.



Vam acompanyar el malaguanyat àpat amb un Viña Herdad rosé 2013 de Segura Viudas (DO Catalunya) que ens va agradar bastant.


I fins aquí l'àpat un xic decebedor. Esperem que la propera vegada tinguem més sort, com acostuma a ser.

(Data del dinar: dissabte, 12 de juliol de 2014)

2 comentaris:

  1. M'ha colpit la fotografia de la galta de vedella... I més per que precisament vaig preparar-la a baixa temperatura, aquest mateix cap de setmana i no em va semblar un plat complicat i el resultat va ser senzillament espectacular. Si tens oportunitat de veure el resultat a la meva pàgina de Facebook podràs comparar... ;-)

    Segueixo pensat que amb això dels tiquets de descompte de segons quins restaurants s'ha d'anar amb molt de compte.

    Una veritable llàstima de menú... Salutacions!

    ResponElimina
    Respostes
    1. En fi Jordi, que t'hauré de donar la raó... de vegades aquests tiquets tenen cops amagats amargants. Per sort, d'altres vegades, l'encertem! Ja he vist la teva galtona ja. Jo diria que aquesta no va ser cuita a baixa temperatura, o no prou temps. No sé, alguna cosa va fallar, està clar, i no només en aquest plat.

      Elimina