dimarts, 12 de setembre del 2017

"Salmorejo" de pruna vermella

No pot haver receptari estiuenc sense una sopa o crema freda, com ara aquesta que presento avui, un plat de cullera a mig camí de la sopa i la crema, a mig camí del gaspatxo i el salmorejo, de tomàquet i prunes.


La idea, la vaig agafar del xef Jordi Vidal, de la Guspira, que elabora un gaspatxo de prunes. Aleshores, el que he fet és incorporar aquestes prunes a una crema de tomàquet o salmorejo, ja que vaig pensar que les prunes aportarien un bon toc al plat, i així va ser.

Ingredients:

- 1kg de tomàquet
- 250g de pebrot vermell
- 4 prunes vermelles
- 50ml oli d'oliva verge extra
- Mica de molla de pa
- Raig de vinagre de Cabernet Sauvignon
- Sal
- Pebre

Elaboració:

Tan senzill com posar a remull una estona abans la molla de pa dur amb una mica de vinagre.

Els tomàquets, jo els vaig pelar a ganivet, sense escaldar-los prèviament, i els vaig posar a la batedora americana, juntament amb la resta d'ingredients (les prunes, també pelades), excepte l'oli.


Vaig fer una primera triturada, la vaig passar pel xinès, i vaig tornar a introduir el que en aquell moment era una sopa al got batedor.

Aleshores, vaig tornar a batre durant uns quants minuts, incorporant només una mica de molla de pa remullada en vinagre (la quantitat en funció de la textura que volguem). I, mentre anava batent, anava incorporant a raig petit l'oli perquè anès emulsionant la sopa i anés agafant la textura d'una crema però força lleugera.

Tornem a passar pel xinès perquè quedi ben fina i corregim de sal, pebre i vinagre.

Refredem i servim, en el meu cas acompanyada d'unes anxoves. Podem presentar en forma de gotet


o en forma de plat, si el que volem és una ració. En aquest cas, també amb anoxova, i unes tàperes. També un petit raig per sobre de vinagre de cirera casolà, que ens donarà un extra d'acidesa, com les tàperes, amb un extra de potència.


Com a resultat, ens queda una crema propera al salmorejo però més lleugera i fins i tot més refrescant, que passa de conya.


Salut!

2 comentaris:

  1. Què original Albert! A mi m´agraden molt les prunes i el tomàquet per tant cap problema en provar aquesta troballa.

    PD: No veig les fotos. Només el text.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja em diràs què et sembla si el tastes, a mi m'ha convençut bastant. I gràcies per avisar-me d'això de les fotos, no sé què déu passar... Salut!

      Elimina