diumenge, 14 de juny del 2020

Ventresca de tonyina amb samfaina de fruites d'estiu

Com em va agradar aquesta recepta que ens va presentar en Xavier Palau, a Terra d'Escudella! De seguida que ens la va proposar, em vaig interessar per aquesta elaboració que ni se m'havia passat pel cap. I és que la cuina, amb fruita, cada cop m'atrau més. Si bé la tonyina és un clàssic acompanyar-la amb samfaina, no ho és tant quan aquesta samfaina ve acompanyada de fruites, d'estiu, que li van la mar de bé. És com si substituïm el carbassó i l'albergínia pel meló i la síndria.


És molt fàcil de fer i el resultat, de debò, val la pena de tastar-lo.

Ingredients:

- 400g ventresca de tonyina
Per a la samfaina:
- 1/4 de meló
- 1/4 síndria
- 100g cireres
- 1 ceba
- 1 albergínia
- 300g tomàquet 
- Llorer
- Sal
- Pebre
- 100ml oli d'oliva
- Cibulet picat

Elaboració:

Comencem tallant la ceba a daus grans, que daurarem una mica a la cassola. Hi posem aleshores l'albergínia tallada a daus. Tapem la cassola perquè l'albergínia sui i no s'enganxi, tot i que haurem de vigilar. Després hi afegim el tomàquet, que podem haver triturat prèviament.

A continuació, hi posem la fruita: el meló i la síndria tallada a daus d'uns 2cm de costat, i les cireres senceres però sense el pinyol. Tapem i deixem coure per espai d'uns 20 minuts, removent perquè no se'ns enganxi gens.

Finalment, hi posem la tonyina perquè es cogui. Amb uns 5 minuts segurament que serà suficient. Deixem reposar amb el foc apagat ja.

Servim la samfaina al fons del plat. A sobre, hi posem la tonyina i una mica de cibulet ben picat.



Està, de debò, espectacular!


Només em faltaria el maridatge. Potser un escumós li aniria de conya...

Salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada